Zauważyłem, że coraz częściej pytacie mnie na blogu o odszkodowanie za opóźniony lot. Jedną z linii, która najbardziej Was interesuje jest Ryanair. Ubieganie się o odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair jest dość kłopotliwe. Link do formularza schowany jest głęboko na stronie przewoźnika, sam formularz też jest mało intuicyjny. Niedawno miałem (nie)przyjemność przerabiać procedurę na własnej skórze podczas opóźnionego lotu z Lizbony. Postanowiłem zebrać doświadczenia i pokazać krok po kroku, jak wypełnić formularz reklamacji ue261.
Odszkodowanie za opóźniony lot – podstawa prawna
Zacznijmy od tego, kiedy w ogóle przysługuje odszkodowanie za opóźniony lot (lub odwołany lot). Podstawą prawną jest rozporządzenie unijne nr 261/2004 ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. Rozporządzenie to jest podstawą składania na stronie Ryanair formularza reklamacji ue261.
Zgodnie w przyjętym orzecznictwem, każdy lot opóźniony o 3 godziny lub dłużej traktowany jest na równi z lotem odwołanym. Opóźnienie liczymy względem planowanego czasu PRZYLOTU na lotnisko docelowe. Tzw. overbooking i odmowa przyjęcia na pokład samolotu także równoznaczna jest w skutkach z odwołaniem lotu.
W takim przypadku podróżnym przysługują trzy prawa:
1. Prawo pierwsze – do odszkodowania finansowego
a) 250 EUR dla wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów;
b) 400 EUR dla wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1 500 kilometrów i wszystkich innych lotów o długości od 1 500 do 3 500 kilometrów;
c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b
2. Prawo drugie – do zwrotu kosztów lub zmiany trasy
3. Prawo trzecie – do świadczeń dodatkowych (posiłki, noclegi)
Szerzej temat ustalenia wysokości odszkodowania, innych praw pasażerów (posiłki, nocleg w hotelu, darmowe rozmowy telefoniczne) i procedury odwoławcze (Urząd Lotnictwa Cywilnego) omawiam w ogólnym wpisie na temat odszkodowań lotniczych. Gorąco zachęcam do zapoznania się, tam znajdziecie dokładnie rozpisane możliwe przypadki i odpowiadające im sumy odszkodowania oraz procedury reklamacyjne: odszkodowanie za opóźniony lot, KLIK.
Opóźniony lot Ryanair – prawo drugie
Najczęściej wygląda to mniej więcej tak: na tablicy odlotów pojawia się pierwszy, lakoniczny komunikat o przesunięciu godziny odlotu. Najprawdopodobniej opóźnienie początkowo jest niewielkie, 30-45 minut, i nie wywołuje u podróżnego większego niepokoju. Im bliżej wylotu, tym opóźnienie coraz bardziej się wydłuża.
Szczątkowe informacje z biura obsługi podróżnych wyjaśniają niewiele. Zdarza się, że podróżni wpuszczani są nawet na pokład samolotu i to już w samolocie przez kolejne godziny czekają na odlot. Opóźnienie wzrasta – 2, 3 godziny… Całość skończyć się może w najgorszy możliwy sposób: odwołaniem lotu i koniecznością spędzenia nocy na płycie lotniska lub w okolicznym hotelu.
Po wielkim skandalu związanym z odwoływaniem kilkudziesięciu lotów dziennie w 2017 roku (czytaj więcej TUTAJ) Ryanair znalazł się na cenzurowanym nie tylko wśród pasażerów. Usługi irlandzkiego przewoźnika wzięły pod lupę także urzędy lotnictwa cywilnego w kilku krajach, nakładając ostatecznie na Ryanair wielomilionowe kary (czytaj TUTAJ). Od tego czasu Ryanair bardzo skrupulatnie wywiązuje się z obowiązków informacyjnych, co działa rzecz jasna na korzyść podróżnych i ułatwia późniejsze dochodzenie swych roszczeń za odwołany lub opóźniony lot.
W przypadku opóźnienia lotu przekraczającego 2 godziny na naszą skrzynkę mailową przyjdzie najprawdopodobniej pierwsza informacja od Ryanair. Wygląda mniej więcej tak:
Ryanair informuje nas o jednym z trzech naszych praw (prawie drugim) i przedstawia opcje: możemy złożyć wniosek o zwrot pieniędzy i tym samym odwołać rezerwację, albo zmienić termin opóźnionego lotu. Skorzystanie z tego prawa nie pozbawia nas możliwości ubiegania się o odszkodowanie za opóźniony lot.
Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair – prawo pierwsze
Jeśli opóźnienie lotu przekroczy 3 godziny, a wina przewoźnika będzie bezsporna (czyli opóźnienie nie jest wynikiem strajku lub niespodziewanego załamania pogody), otrzymacie zapewne kolejnego maila:
Jeśli chcesz wnioskować o odszkodowanie, w załączniku znajdziesz dowód opóźnienia w formie dokumentu PDF
Taka formułka oznacza, że przewoźnik uznaje swoją winę i jest skłonny wypłacić odszkodowanie (prawo pierwsze). Jeśli otrzymaliście takiego maila możecie sami, bez większych problemów i pośredników wywalczyć od Ryanair pieniądze. Wystarczy tylko poprawnie wypełnić odpowiedni formularz (o tym dalej). Koniecznie zapiszcie sobie potwierdzenie opóźnienia, które jest załącznikiem do maila. Nie przejmujcie się, że potwierdzenie napisane jest łamaną polszczyzną, najważniejszy dla nas jest numer potwierdzenia (5 linijka od góry).
Odwołany lub opóźniony lot Ryanair – prawo trzecie
A co z prawem trzecim? O nim informacji Ryanair Wam raczej nie przyśle. Jest to prawo do odpowiedniej liczby posiłków, połączeń telefonicznych i ewentualnie noclegu w hotelu jeśli opóźnienie lotu przesunie się na następny dzień. Warto być świadomym także tego prawa – nawet jeśli przewoźnik nie zapewni nam posiłków/noclegu, mamy prawo wykupić je za własne pieniądze a potem domagać się od Ryanaira zwrotu poniesionych kosztów. Temat omawiam szerzej we wspomnianym już wpisie: odszkodowanie za opóźniony lot, KLIK.
Formularz reklamacyjny
Wróćmy do tematu wpisu: jak uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair. Najlepiej zacząć od TEJ strony. Znajdziemy tam odnośniki do:
- zwrotu pieniędzy za lot, który zdecydowaliśmy się odwołać – prawo drugie (Refunds)
- skargi (Complaints)
- odszkodowania z tytułu odwołanego/opóźnionego lotu – prawo pierwsze (EU261 compensation)
- zwrotu poniesionych kosztów – prawo trzecie (Expense claims)
Klikamy w EU261 compensation.
Zostajemy przeniesieni do formularza na którym wybieramy raz jeszcze, czy ubiegamy się o gołe odszkodowanie, czy też o zwrot poniesionych kosztów, czy o jedno i drugie. Wprowadzamy dane dotyczące lotu oraz pasażera i przechodzimy na kolejną stronę. Uzupełniamy nasze dane teleadresowe oraz informacje o naszym rachunku bankowym, na który zostanie wypłacone odszkodowanie. Klikamy SUBMIT i… czekamy do 10 dni roboczych na rozpatrzenie wniosku.
Oczywiście wniosek o odszkodowanie złożyć można także w przypadku, gdy nie otrzymamy żadnego wcześniejszego maila z potwierdzeniem od Ryanaira – jednak w takim przypadku nasze szanse na pozytywne rozpatrzenie wniosku są znacząco niższe.
Wypłata odszkodowania
Co dalej? Sprawdźcie maila w poszukiwaniu potwierdzenia złożenia formularza – przyda się na wypadek, gdyby Ryanair nie odezwał się w przewidzianym terminie 10 dni roboczych. Ja maila otrzymałem zgodnie z deklarowanym terminem, z wypłatą pieniędzy na wskazany rachunek nie było żadnego problemu. Jedynym minusem był fakt, że odszkodowanie wypłacono mi w PLN pomimo, że podałem numer konta walutowego w EUR. Straciłem na przewalutowaniu i to sporo.
Odmowa wypłaty odszkodowania
Może się zdarzyć, że Ryanair odmówi Wam wypłaty odszkodowania. Wobec takiego obrotu spraw macie dwa wyjścia: skierować sprawę do organu odwoławczego: Urzędu Lotnictwa Cywilnego w kraju wylotu, lub skierować sprawę do sądu. Procedura jest długa i skomplikowana, część osób decyduje się zlecić proces wyspecjalizowanej firmie. Trzeba jednak pamiętać, że firmy te pobierają dużą, minimalnie 25% prowizję od wygranej sprawy. Dobrą informacją jest to, że na początek nie płacimy nic, prowizja jest tyko od wygranej. Jeśli chcecie skorzystać z tego łatwego sposobu załatwienia sprawy, ja polecam firmę AirCashBack, KLIK, bo jest moim zdaniem najtańsza. Odszkodowanie za opóźniony lot Ryanair najczęściej po prostu nam się należy.
Scenariusz alternatywny – edycja 26 listopada 2018
Dostaję od Was bardzo wiele zapytań odnośnie problemów, jakie sprawia poprawne wypełnienie i wysłanie formularza EU261. Przycisk ‚Continue’ nie odpowiada, formularz zawiesza się. Jeśli spotkaliście się z takim problemem, polecam skorzystanie z wariantu alternatywnego. Co trzeba zrobić?
Wybieramy link alternatywny TUTAJ. W ten sposób dostaniemy się do ‚starego’ formularza Ryanair, który był wykorzystywany w poprzednich latach. Różnica między formularzami jest taka, że scenariusz alternatywny nie jest rozpatrywany ani weryfikowany automatycznie, tu algorytm nie weryfikuje numeru lot, nazwiska pasażera itd – trzeba to podać osobiście. Reklamacje rozpatrywane są przez agentów, a nie system.
W ten sposób omijacie problem z niedziałającym formularzem EU261 i na czas zgłaszacie roszczenie u Ryanaira.
Powodzenia!
Pomogłem? Zainteresowałem? Doceniasz to, co robię? Podziękuj mi osobiście dołączając do grona fanów na Facebooku - dla Ciebie to jedno kliknięcie, u mnie tyle radości :)
A jeśli jesteś dopiero pierwszy raz na blogu, to najlepiej zacznij od TEJ STRONY
Warto powalczyć o zwrot pieniędzy za lot, jeżeli ten był bardzo opóźniony albo odwołany. Mnie się udało załatwić sprawę, więc po prostu się da 🙂
Cześć! W dniu wczorajszym mój lot został opóźniony o ponad 3 godziny. Otrzymałam wszelkie maile od Ryanair, które opisałeś wyżej – w tym mail o przyznaniu się do opóźnienia i podania jego czasu. Zgłaszałam reklamację o zwrot kwoty 250euro ale niestety….. W pierwszym formularzu u mnie również pojawia się błąd przy opcji przejścia dalej – zatrzymałam się na kroku 4/5… Czytaj więcej »
Zgłosiłaś swoje roszczenie, moim zdaniem zgłoszenie zostanie uznane, ewentualnie przekierowane do właściwego działu.
Pozdrawiam!
Hej! Dostałam odpowiedź od Ryanair, iż mój lot został opóźniony z powodu strajku….. Oczywiście to bujda, nie wierzę w to. Czy jest jakiś sposób abym mogła sprawdzić wiarygodność tej informacji ?? I co mogę zrobić dalej jeśli się z tym nie zgadzam??
Pozostaje Ci droga sądowa lub skorzystanie z pośrednika.
Chce złożyć o odszkodowanie do Ryanair za opóźniony lot ale w formularzu EU261 jak wpisuję dziecko pojawia mi się informacja że klient nie odbył podróży w ramach tej rezerwacji co zrobić w takim wypadku? A dodam że dziecko poniżej 2lat ma kartę pokladowa i przeszło przez odprawę.
Taka sytuacja: lot do East Midlans z Łodzi opóźniony o 19 godzin.Informacja,że nie lecimy dziś – podana o czasie mającego nastąpić odlotu.Cztery osoby, złożyłem wniosek(oczywiście dzięki pomocy bloga) o odszkodowanie -nie otrzymałem nawet żadnej informacji o złożeniu takiego wniosku.Po dwóch tygodniach wypełniłem wniosek j.w „alternatywny”. Otrzymałem odpowiedź, że odszkodowanie się nie należy, bo nie wynika z winy przewoźnika.Nie podano przyczyny… Czytaj więcej »
Możesz pytać jaka była przyczyna odwołania, czyli złożyć odwołanie od decyzji Ryanair. Czasem działa. Nie poinformowano Was w momencie przełożenia godziny o przyczynie? Jaką była pogoda? Był strajk na lotnisku?
Jak nie było żadnej „siły wyższej” o której wiesz, to spróbuj się odwołać pisząc do Ryanair. A jak się nie uda, to zdecydowanie Wałcz przez pośrednika.
Pozdrawiam
Bardzo dziękuję za ten wpis. Ogromnie przydatny 🙂
Polecam się 🙂
Misza poradź proszę. Mój lot zaplanowany na 4.05. w chwili rezerwacji miał startować o 14.25 by na Campino lądować ok 16. Ryanair zmienił godzinę wylotu na 18.45. Rezerwacja z grudnia gdy mieli ten szalony tydzień. Do dzisiaj nie otrzymałem od nich żadnej informacji o opóźnieniu i to ponad 3 godzinnym. Sprawa dotyczy wycieczki 6 osób. Czy o odszkodowanie występować już… Czytaj więcej »
Witaj,
Odszkodowanie przysługuje tylko w przypadku niespodziewanego opóźnienia, o którym dowiedziałeś się nie później niż 14 dni przed wylotem. Jeśli zaproponowano lot alternatywny, to okres skraca się do 7 dni.
Tak więc w przypadku lotu zaplanowanego na maj, zmiany godzin w styczniu/lutym nie są podstawą do domagania się wypłaty odszkodowania.
Pozdrawiam!
OK, dzięki za info. W tej sytuacji „lotnicy” skrócili nam wycieczkę. Poza tym do maja jeszcze kawał czasu, żeby tylko nie odwołali lotu w ogóle (ostatnio „kastrują” połączenia do Hiszpanii) no a przynajmniej jeśli już to przed 9.04. do wtedy mogę bezkosztowo odwołać rezerwację mieszkania w Rzymie.
Niestety z Ryanairem nigdy nic nie wiadomo. Takie uroki latania „tanim” przewoźnikiem.
Misza dziś zbaraniałem bo przysłali mi „schedule change” z takim również akapitem:” Zwrot kosztów Ponieważ Państwa lot został zmieniony o więcej niż 2 godziny, mogą Państwo ubiegać się o zwrot kosztów klikając poniższy link i wypełniając wymagane dane.” A oto link: https://schdchng.ryanair.com//Refund?i=9919Z5T97N00141606-FR705345II05WMICIAK20-FR702585IF45CIAWMII005DA1UQBC&lg=pl&p=6. Piszą, że ten wniosek o zwrot kosztów należy złożyć przed datą wylotu. Tu moje pytanie: czy to ten… Czytaj więcej »
Napisz coś więcej. Kiedy macie wylot, kiedy dostałeś informacje o zmianach i czy chcecie lecieć w nowych godzinach czy odwołać lot.
Lot 4.05. informacje o zmianach dostałem już ze cztery: pierwszą 10.02, drugą 12.02., trzecią 13.02., czwartą 15.02. i piątą opóźniającą lot o kolejne 15 minut wczoraj. W tej wczorajszej napisali o tej możliwości refundacji kosztów. Raczej polecimy nawet o tej niekorzystnej porze bo nocleg zabookowany. Pisałem wczoraj do Ciebie bo zaintrygowała mnie ta opisana przez Nich możliwość refundacji lotu. Tylko… Czytaj więcej »
Nie, tak to nie działa – możliwy jest tylko zwrot pieniędzy za bilety w przypadku, kiedy nie polecicie. Czyli po naszemu po prostu darmowa anulacja biletów.
dzień dobry, na jednej rezerwacji mam 3 bilety, dostałam potwierdzenie opóznienia jak wyzej jednobdotyczace tych 3 biletow. czy o odszkodowanie powinnam ubiegac sie za te 3 osoby czy kazdy oddzielnie zalaczajac ten sam pdf?
Obie ścieżki są poprawne.
Dzień dobry ponownie, mało komu można ufać w świecie odszkodowań więc pytam tutaj.
Dostała wiadomosc pdf z numerem potwierdzenia opóźnienia ( myslałam, ze jest to jednoznaczne z przyznaniem się do ich winy) na co ryanair odpisał mi, ze opoznienie spowodowane było zlymi warunkami pogodowymi. Może tak być pomimo tego numeru powierdzenia czy chcą sie mnie pozbyc?
A jakie były wówczas warunki? Mgła, wiatr, silna burza? Sprawdź pogodę w miejscu wylotu/przylotu tego dnia. Ja miałem podobną historię z Lufthansą, tłumaczyli się złą pogodą a był piękny słoneczny dzień. Odszkodowanie wygrałem dopiero przez pośrednika, nie chcieli się przyznać.
Dzień dobry,
co jeśli ryanair wysłał mi wiadomość z pdf w którym jest właśnie numerem potwierdzenia opóźnienia czyli teoretycznie ” przyznał się” ale w tym pdf jest informacje, ze samolot wylądował o 2h 59min ?
Jeśli opóźnienie było rzeczywiście krótsze niż 3 godziny, wówczas niestety odszkodowanie nie przysługuje.
Hej. Swietny artykul. Przedwczoraj moj lot zostal opozniony o 4h19 min. Dostalem wszystkie maile jakie wkleiles na strone, wybralem wszystkie opcje (compensation and expenses) i w zalaczniku kazali dolaczyc dowody poniesienia kosztow (w moim przypadku 90€ za bilety na pociag dla dwoch osob) plus 50€ (osobno) zwrotu pieniedzy za lot dla 2 osob. Moje pytanie brzmi jak to sie ma… Czytaj więcej »
Trochę nie rozumiem za co to 50eur? Wracaliście w końcu samolotem czy pociągiem?
Co do zasady, przysługuje Ci zwrot uzasadnionych kosztów oraz 250 EUR. Dokładnie opisuję wszystko tutaj, warto 🙂
Witam, lecialem 3 dni temu wraz z 5 znajomych z Berlina Schonefeld do Bergamo i nasz lot był opóźniony o 4,5 godziny. Mamy już maile od Ryanair o przyznaniu się do winy i chciałbym zapytać czy każda z 6 osób musi złożyć wniosek o odszkodowanie czy wystarczy jak zrobi to jedna osoba? Bilety były kupowane razem.
Z poważaniem
Łukasz
Z tego co wiem Ryanair ma taką opcję w formularzu, żeby zgłosić roszczenie że kilka osób na raz.
Witam, gdzie mogę się odwoływać jeśli ryanair odmówił wypłaty odszkodowania z a opóżniony 5 godz lot. ?? Po wypełnieniu formularza otrzymaliśmy taką odpowiedż: I sincerely regret the delay of your flight FR1021 from London Stansted to Warsaw Modlin, on the 27/05/2018, which was caused due to a technical fault resulting from a lightning strike with the aircraft due to operate… Czytaj więcej »
Witaj, wszystko jest opisane z detalami w tym wpisie: Klik
Aczkolwiek w przypadku uderzenia błyskawicy, którą jest czynnikiem poza kontrolą linii lotniczej, będzie niesamowicie trudno uzyskać odszkodowanie.
Pozdrawiam
Dziękuje.
Witam, mój lot z ryanairem został odwołany na 4 godziny przed; czy oprócz odszkodowania mogę ubiegać się również o pokrycie różnicy kosztów nowych biletów (wizzair), jeśli nie kontaktowałam się z ryanairem odnośnie tego jakim lotem i z jakim przewożnikiem polecę ostatecznie? Nie zdecydowałam się na przebukowanie z ryanairem jako, że ich najbliższy interesujący mnie lot był dopiero za 3 dni.… Czytaj więcej »
To jest dyskusyjna sprawa. Do zwrotu kosztów alternatywnego biletu masz prawo, jeśli przewoźnik nie zaproponował Ci żadnej trasy z własnej inicjatywy. W Twoim przypadku może być trudno uzyskać zwrot. Spróbuj napisać do nich i daj znać, jaka będzie odpowiedź. Wszyscy będziemy mądrzejsi 🙂
Zastanawiam się, jeśli mój lot opóźnił się 6 godzin, dostałam „przyznanie się do winy” przewoźnika to należy mi się odszkodowanie i zwrot za bilet? A jeśli tak to którą opcję z formularza dla Raynaira wybrać? Pozdrawiam 🙂
Nie, polecam ten artykuł.
Dzień dobry, cenne informacje, gratuluję wytrwałości! Próbuję wypełnić formularz EU261 – bezskutecznie, też pojawia się komunikat, że pasażer nie podróżował (przy wpisywaniu nazwiska ) ! Podróżowała moja mama, ale ja kupowałam bilet ( mam konto w Ryanair), ale rozumiem, że trzeba wpisać osobę podróżującą? Czy tak? Nazwisko zresztą to samo, po prostu formularz nie działa. Z kolei po wybraniu linku… Czytaj więcej »
Bardzo dziękuję za cenne informacje. Mam jeszcze pytanie, bo może się Pan orientuje: Czy od otrzymanego odszkodowania/ rekompensaty z tytułu opóźnienia lotu powyżej 3 godzin należy odprowadzić do Urzędu Skarbowego jakiś podatek?
Pozdrawiam serdecznie
Odszkodowanie za opóźniony lot nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym. Wykładnię stanowi art. 21 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Pozdrawiam
Cześć! Mam pytanie o odwołanie lotu z przebukowaniem. Mój lot z Poznania do Aten, który miał odbyć się o 7 rano, został odwołany na ok. 2 godziny przed wylotem (sms i mail). Udałam się do punktu obsługi, gdzie zaproponowano mi przebukowanie biletu i do Aten wyleciałam z GDAŃSKA po godz. 18. W sumie do Aten przyleciałam ponad 11 godzin później… Czytaj więcej »
Jak najbardziej należy Ci się odszkodowanie. Osobiście miałem taką sytuację i dostałem pieniądze.
Na tym formularzu podstawowym, gdzie są 4 kroki, otrzymuję czerwony komunikat „This customer has not travelled on this flight. Please check the name spelling matches the reservation”. Próbowałem kilka razy: z polskimi literami i bez, wszystko wielkimi literami i tylko pierwsze litery wielkie, ze spacją po imieniu i bez, metodą kopiuj-wklej z rezerwacji i…. NIC! CIĄGLE TEN SAM KOMUNIKAT!
Spróbuj zadziałać według scenariusza alternatywnego opisanego na blogu.
Zadziałało. 1072 zł wpłynęło po 12 dniach od złożenia reklamacji.
Ale to, że robią jakieś problemy na formularzu, że niby ktoś nie leciał – to jest niskie!
Dzięki!
Cieszę się że się udało.
Pozdrawiam!
Witam, jaki jest czas na zgłoszenie w przypadku opóżnionego lotu ?
Dziękuje i pozdrawiam.
Jeden rok.
Nie wiem czy numer potwierdzenia nie jest danymi o ilości osób. Np. bzz/2. Liczba 2 może oznaczać , liczbę pasażerów.
Dopisałem do artykułu sekcję ‚Scenariusz alternatywny’, powinno pomóc, zerknij.
Witam. Bardzo dziękuje za bardzo pomocny artykuł, niestety mam problem z wypełnieniem tego formularza a dokładniej to z jego zatwierdzeniem, wypełniam pierwszą stronę, klikam nie jestem robotem i poźniej przycisk Continue nie działa, wyglada tak jakby został kliknięty ale nie wywyołuje żadnego nowego okna lub jakiegoś procesu, wszystki inne pola lub przyciski odpowiadają bez problemu natomiast niema możliwości zatwierdzenia klawisza… Czytaj więcej »
Czy cały formularz był na pewno kompletnie wypełniony?
Wszystkie pola wypełnione poprawnie, tak jak wspomniałem robiłem to kilkakrotnie w różnych przegladarkach i dodatkowo jeszcze na Mcbooku to samo wszedzie, problem ze zmiana ilosci osób miałem tylko podczas wypelniania wnniosku na telefonie. Jestem juz zrezygnowany i wkurzony bo wyglada to na celowe działanie Ryanair żeby utrudnic wypełninie wniosku. Jeśli to nie byłby problem mogę udostepnić dane do wypełnienia tego… Czytaj więcej »
Witam,
Mam dokładnie taki sam problem. Wszystkie pola są wypełnione prawidłowo. Po kliknięciu „Nie jestem robotem” nie ma możliwości zatwierdzić formularz przyciskiem „Continue”. Też próbowałem na różnych przeglądarkach i komórce. Czy komuś może się udało rozwiązać ten problem?
Dopisałem do artykułu sekcję ‚Scenariusz alternatywny’, powinno pomóc, zerknij.
Dzięki bardzo! Będę próbował.
Napisałem Ci maila. Spróbujemy podziałać.
Witam. Miałem problem z lotem. Chce wypełnić wniosek, niestety nie mogę zmienić liczby pasażerów na 2. Rezerwacja lotu była na 2 osoby.
A czy można ubiegać się odszkodowanie w przypadku, gdy lot był opóźniony niewiele poniżej 3h, ale dopiero po wejściu na pokład steward poinformował pasazerow, że nie lecą do miejsca docelowego na lotnisko Szczecin Goleniów tylko do Berlina?
Jak najbardziej można.
ostatnio leciałem z Lizbony do Krakowa lot był opóźniony o 3:35 min, biorąc pod uwagę start samolotu, samolot wylądował o 1:30 a miał wylądować o 22:50, w takiej sytuacji należy się odszkodowanie ?
Nie należy się – trzeba patrzeć na czas PRZYLOTU na lotnisko docelowe. W razie wątpliwości zachęcam do lektury wpisu, który dokładnie wyjaśnia kiedy i za co należy nam się odszkodowanie: odszkodowanie za opóźniony lot.
jak zaczęłam szukać na stronie przewoźnika formularzy to aż mi głowa spuchła, zleciłam to givt i udało mi się uzyskać odszkodowanie, przewoźnicy myślą że sam zwrot pieniędzy wystarczy za lot, a zmarnowane wakacje , nerwy , koczowanie z dzieckiem kilka godzin na lotnisku to co, odszkodowani się należy i koniec